Thursday, October 20, 2011

congratulations sayang ^_^

Assalamualaikum wbt...

lama sudah aku meminggirkan belogku ini.. keterbatasan masa membuatkan aku tak sempat langsung menjengah serta membelai2 kesayangan aku yang satu ni. sedar tak sedar, rupa2nya aku dah final year dah. tinggal lagi 2 semester untuk aku lalui sebelum aku bergraduat. kalau dulu, rasa seronok je bila semakin naik sem. ye laa, dah tak lama nak abes. tapi sekarang dah lain. aku makin tertekan dan pusing sebab nak grad bukannya mudah. rupanya sem akhir lagi memerlukan pengorbanan dan kesabaran yang tinggi serta jitu. subjek yang perlu aku ambil makin lama makin tough. masa yang perlu aku korbankan memang banyak dan sangat menyakitkan. walaupon nmpk je bilangan subjek yang aku ambil sem ni macam siket compare to sem2 lain tapi hakikatnya sem ni lagi bizi kot! mana nak siapkan final year projek lagi. praktikum kaunseling lagi tak jalan2. esaimen2 lain bertimbun2 lagi. heh jiwa kacau betul laa..

tension memang tension tapi aku bersyukur sebab ambik kaunseling ni. sekurang2nya aku dapat gunakan ilmu yang selama ni aku pelajari untuk aku implement kan dekat diri aku sendiri. ye la kan, kaunselor pon manusia biasa jugak. ada kalanya emosi tak stabil, semangat pun kadang2 luntur jugak.. alhamdulillah, bila aku rasa down dengan segala bagai yang mendesak tu, aku ada kawan2 yang sangat supportive.. pensyarah2 yang selalu menyuntik semangat untuk terus berjuang, rumate yang memahami. keluarga yang sentiasa merestui aku serta mendoakan kejayaan aku. segala2nya memang lengkap bagiku. terima kasih ya Allah sebab Kau berikan aku nikmat yang selama ini kadang2 aku tak hargainya. sesungguhnya aku hambaMu yang sangat2 daif dan penuh dengan kekurangan. 

sekarang musim orang convo. rasa bersemangat bila aku tengok senior2 dan kawan2 aku yang dah convo. nampak sweet je dorang bila pakai jubah convo tu. bila aku tengok dorang convo, semangat aku makin naik. aku sematkan dalam diri ni "satu hari nanti aku akan pakai jugak jubah tu!" 
aku nak buktikan kepada semua orang bahawa aku mampu mengubah nasib hidupku dan keluarga aku. 

seronok bila tengok mak dan ayah kawan2 datang meraikan kejayaan anak2 mereka. jelas di riak muka masing2 bangga dengan pencapaian anak mereka. aku pon nak mcm tu jugak. nak buat mak dan abang serta keluarga gembira. dah terbayang di mata ni suatu hari nanti mesti dorang pon eksaited camtu jugak. walaupon aku sedikit cemburu bila tengok ayah2 kwn2 aku datang peluk cium dorang semua, namun aku sedar bahawa ayah aku pon mesti bangga bila kelak nanti aku juga akan berjaya macam dorang jugak. 

adoii tertacing la pulak.. oke2, sebenarnya aku buat entry ni sebab mau ucapkan sekalung tahniah kepada my sayang2 yang dah grad baru2 ni. even dah ucapkan sendiri kat dorang, tapi still nak ucapkan dalam blog ni. 

me wif cik reen a.k.a cemerkapkap :P
sori sayang sebab tak g mase u convo.. tapi im glad sebab dapat jumpa gak dgn u time kak wa convo.


kak momon.. tahniah kak! sebut nama luby bg betul2 tau.. balik lumah plaktis cakap bagi betul2.. next time kita jumpa luby nak dengar kak momon sebut dengan betul k :P


aku yang perasan cam konvo gak..  :P:P

>.<


♥ both of u! 





kak wa! ♥ u.. :D
cikgu ni.. jgn memain



next year.. insyaAllah me n anis plak convo! yeaayyyy!!
kak wa n reen dun forget datang ye! :))

ok dah .. jum tido! 
wasalam


No comments: