Friday, November 25, 2011

MAKIN NAK GRAD, MAKIN SIBUK ! !


Assalamualaikum..

Kaifa haluk? Alhamdulillah, ana bi khair.. Rindunya nak cakap arab. Dah lama aku tinggalkan bahasa ahli syurga ni. Sejak aku tinggalkan bumi wakaf SMKAP, sejak tu laa aku dah tak bercakap Arab. Mesti dah banyak yang aku lupa. Kata orang, ilmu tanpa amal umpama pohon tak berbuah. Memang! Aku setuju. Nak menyesal pon dah takde guna. Apa pun, aku percaya, semua yang berlaku dekat aku ada hikmahnya. Aku rasa macam nak belajar balik bahasa arab tu. Tapi aku tak tau bila aku ada kesempatan tu. InsyaAllah, kalau diizinkan Allah S.W.T

Tadi alhamdulillah aku dah dapat sekolah yang aku nakg praktikal sem depan. Urusan yang sepatutnya aku selesaikan sebelum ni lagi. Tapi sebab banyak hal yang nak settlekan, aku dan member aku terpaksa mintak kebenaran bagi nama sekolah tu lewat sikit. Nasib baik la lecturer aku tu memang sorang yang memahami. 

Aku pilih sekolah SMK Cheras! Aku dah g jumpa PK HEM sekolah tu dan syukur, pihak sekolah takde halangan untuk terima aku dan membe aku kat situ. Eksaited bila dengar cikgu tu cerita macam2 tentang sekolah tu. Semuanya bagus2 belaka. Macam-macam perkara yang best ade kat sekolah tu. Dalam eksaited tu ade la terselit sedikit perasaan cuak sebab daripada cerita yang aku dengar, kaunselor2 kat sekolah tu semuanya bagus2 dan cemerlang! Mak oii.. NEBESS cek!!

Aku cuba positifkan diri , kumpul kekuatan untuk hadapi semua ni. Aku percaya aku boleh buat yang terbaik. Mungkin ni satu platform untuk aku belajar daripada kaunselor-kaunselor yang berpengalaman dekat situ. 

Ok cukup pasal praktikal, 1 benda dah settle.

BUT 

A lot of work still waiting ! Still pending ! Perlu aku selesaikan dalam masa terdekat nih.. Kadang-kadang, aku rasa macam demotivated sangat! Rasa down dengan urusan-urusan yang tak pernah selesai. Kerja yang bertimbun-timbun. Sampaikan kadang-kadang tu, bilik pon aku tak sempat nak kemas. 

Aku rasa sem ni aku sangat S.E.R.A.B.A.I. ! !




See.. Meja aku pon tak berkemas!


Serabut sekarang hanya Allah je yang tau. 


T_____T

Aku rindukan masa-masa lapangku dulu !



2 comments:

Lady Shana Sweet said...

aku nampak belog aku di situ.. sajer kan hang!!!

ruby said...

hahaha.. ko ade belog ker?? kuang3