Friday, November 18, 2011

MASA IBARAT PEDANG... BETUL KER?

Assalamualaikum readers.. Ade ke yg bace blog aku nih?? Ntah-ntah syok sendiri jer! =,=

Betul ke masa tu ibarat pedang? Mak aii, PEDANG tu. Apesal bukan pisau ke, keris ke, gunting ker, jarum ke.. Tapi kenapa pedang jadi pilihan.. Ermmm let me think. 

sumber : encik google

Kalau kite tengok daripada segi sifat pedang tu sendiri, pedang kan tajam sama jer cam pisau, gunting, dan jarum tu. Bezanya pedang dengan lain-lain tu ape eik? Bagi aku, 1st aku imagine pasal pedang of kos la ketajaman dia. But second things adalah kegerunan bile melihat pedang tu sendiri. Panjang dan tajam kot! 
Daripada situ laa agaknya keluar perumpamaan cam tu. Aku agak je la. Tak sure betul ke tak. 

Aku sebenarnya lebih suka kalau guna perumpamaan MASA IBARAT EMAS !

Tau sebab ape? Sebab aku suke dengan perkataan emas tu. Emas ni lambang kekayaan. Pastu harga emas makin hari makin mahal. Maksudnya emas ni tak luput dek zaman. Compare dengan pedang, aku rasa istilah emas lagi ok kot. Sebab pedang tu buat orang gerun je. Cam kejam sangat. Nak membunuh ke ape? >,<

So, depends la dekat korang mana 1 yang korang lagi prefer. Aku konpem- konfem la pilih masa ibarat emas. Lain orang lain pendapat kan..

Motif aku buat entry pasal masa ibarat emas laa, masa ibarat pedang ni?

Hehehe (^_____^)

Aku sekarang tengah sibuk. Kerja dan tugasan yang perlu aku selesaikan bertimbun woo. Dateline makin dekat. Aku masih terkial-kial nak settlekan semua kerja tu. 

Thats why laa terkeluar pasal masa ni.. Masa aku rasa seperti makin mencemburui aku. 

Adehh.. Aku rasa dah ting tong ni. Mata dah berpinar-pinar sudah. Mana taknya, jam skang tepat 4.45am dh!

Makin aku taip, makin tak paham aku dengan ape yang aku tulis. Ape aku mengarut ni??

Bosan la korang bace kan. Kesian korang an. Nasib laa! haha

Ok lah, bebel aku ni sampai sudah tak abes. Better aku stop kat sini.


p/s : Doakan semoga urusan aku dipermudahkan-Nya. 


No comments: