Monday, May 4, 2015

DEDIKASI UNTUK MY BIG BRO SEMPENA ULANGTAHUN KELAHIRAN

Assalamualaikum..

Apa khabar? Aku alhamdulillah sihat. Cuma agak keletihan sebab baru je sampai rumah selepas bercuti di sabah. Cuti sempena labour day dan wesak day. Empat hari cuti ni aku manfaatkan dengan trip ke sabah. Part bercuti tu aku akan update kemudian. Sabar kayy. Siap dengan budget sekali aku share nanti. Mane tau korang nak plan bercuti ke sabah. Boleh la jadi panduan nanti. Tunggu ye... :)

3 Mei 2015 merupakan birthday abang sulung aku. Abang yang banyak tolong aku selama ni dari aku kecik sampai la aku besaq.

Pagi kelmarin awal-awal pagi lagi aku dah call abang aku untuk wish birthday. Masa tu aku kat atas puncak kundasang. Sambil menikmati keindahan pemandangan puncak gunung kinabalu dan hirup udara yang segar gitew. Fefeeling kat oversea baqhang.

So to bangjat, wish ni dedikasi khas untukmu.

bangjat dan kak ipaq aku.
si kecik tu anak kakak aku yg lg sorang


my hero, my idol, my love, my mentor, my wali. He's my brother. Sejak ayah meninggal tahun 1997, tugas menjaga keluarga tergalas di pundaknya. Beliaulah yang banyak memberi aku sokongan samada dr segi semangat, motivasi dan kewangan. 

Rasanya susah utk aku sampai ke tahap sekarang tanpa beliau. Jangan kata nak masuk Universiti, SPM pon belom tentu mampu utk aku habiskan. Seingat aku, setiap kali aku minta duit utk sekolah dan belanja, tak pernah dihampakan permintaan aku tu. Walau kadang2 aku tau, abg aku ni bukan ade duit sangat pon. Ye lah, kerja pon sebagai tukang rumah kampung saja.  Kalau ade tempahan org suruh buat rumah, ade lah rezekinya. T_T
Tapi alhamdulillah, rezeki Allah tak pernah putus kepada beliau. Berkat berbakti kepada ibu dan adik2 yang merupakan anak yatim barangkali. 


Setiap kali aku nak describe pasal abang aku yg sorg ni, pasti air mata laju je mengalir. Takleh ditahan2. Sebab beliau sabar dengan aku adiknya yang banyak kerenah ni. 


Sekarang, kalau orang tanya apa hasrat aku bila dah capai tahap ni. 2 jawapan aku boleh bagi.
1, aku nak bahagiakan mak dan bagi kesenangan kpd mak sbb tu lah selayaknya mak aku dapat selepas pengorbanan dia membesarkan aku.
2. Aku nak balas budi dan jasa abang aku yg ni. Aku tak kisah berhabis duit utk abg aku yg ni. Sebab apalah sangat yang aku boleh bagi nak dibandingkan dengan perngorbanan beliau selama ni. Beliau lah abang, beliaulah 'ayah' bagi aku. Aku tak kisah apa orang lain nak kata, tapi dah terlalu banyak aku terhutang budi kepadanya. Sungguh, takkan terbalas segala budi yang telah beliau taburkan kepada aku selama ni. Hanya Allah yang mampu memberi ganjaran kepadanya. 


Ok dikesempatan ni, tujuan buat status panjang ni untuk ucapkan SELAMAT ULANGTAHUN KELAHIRAN buat bang jat. Semoga sentiasa berada dalam lindungan dan rahmat serta kasih sayang Allah. Bertambah rezeki, bertambah amal selari dengan pertambahan usia. Adik sayang bangjat. Terima kasih untuk segalanya ♥♥


from borneo with ♥
Adikmu.




No comments: