Thursday, April 23, 2015

Daro, Sarawak ~part 2~

Assalamualaikum uols.

Apa khabar? Dah makan? Mesti dah makan kan.. Aku makan dah tapi brunch sajo. Sebabnya bizi dengan pertandingan pantun. Makan bihun goreng je. taknak makan berat2 sangat Sebab petang ni ada lg satu perlawanan pantun pukul 3 petang jap lagi. Kang makan berat2 sangat tak dapat berfikir plak pemantun2 ni hah.

Ekceli tujuan aku datang daro ni sebab pantun ni lah.  Aku ditugaskan  utk bawak pelajar sekolah aku untuk pertandingan pantun peringkat negeri sarawak. Tahun ni buat di bahagian mukah daerah daro. So sebagai guru yang dedikasi, aku iku je la arahan sebab saya yang menurut perintah kann..

Team pantun sekolah aku terpilih mewakili bahagian kapit kali ni.
Pertandingan bermula 21hb April lg. Sekarang masuk hari kedua. So far prestasi team pantun sekolah aku ni memberangsangkan.

Pusingan awal semalam bertemu sibu. Alhamdulillah keputusan menyebelahi kapit dan melayakkan diri ke suku akhir keesokan hari.

Seawal jam 8 pagi tadi kitorg dah gerak dari hotel ke smk normah daro Sbg vanue pertandingan. perlawanan antara kapit vs kuching yg diwakili oleh kolej abg abdillah. Sekali lagi syukur dipanjatkan ke hadrat Ilahi apabila smk song, kapit diisytihar sebagai pemenang utk perlawanan itu.

Sekarang aku tengah dupdapdupdap tunggu next perlawanan kejap je lagi. Antara kapit menentang betong. Doakan okeh.

Ok nanti sambung lagi. Bye!

No comments: