Saturday, December 11, 2010

man jadda wajada

salam all..
Dah banyak hari aku tak update aku punye blog nih.. Dianak tirikan kejap. Even facebook pon aku malas nak bukak.. Aku bukak tu pon kekadang just nak tengok comment2 baru drpd kawan2 je.. Harapkan aku nak hupdate memang tak lerr.. Huishh malas btol lah..

Sebenarnya aku skang dalam keadaan mood yang tak bape nak stabil. Masalah rumah tangga la kan.. Banyak btol badai melanda dalam rumah tangga aku nih.. Mana ngan husband asyik outstation jer.. Anak2 plak asyik tanyakan pasal abah dia jer.. huhuhu (adesss ape aku meghepek nih??!! Sepak laju-laju baru tau.. pe kejadahnya ngan anak ngn husband tuh? Bile mase la plak ko kawen??)

Oh ya, sebut pasal kawen nih,.. sorang lagi kosmate aku selamat diijabkabulkan dengan pilihan hatinya hari sabtu lepas. Dah jadik isteri orang la kan.. Waa jelesh2!!! Mau kawen jugak!! hik hik hik.. Gedikzz btol lah aku nih.. wawawawa..

**p/s kepada asma: semoga menjadi isteri solehah dan berkekalan hingga akhir hayat. Cepat2 la tambah umat manusia lagik..ahahaha.. n last but not least, jangan lupe doakan aku dipermudahkan jodoh.. moga2 cepat ikut jejak langkah ko.. hihihi

oke cukup pasal kawen. tuh kire mukaddimah je. yang sebenarnya aku dalam mood yang kurang memberangsangkan. Bahasa mudahnya mood aku tak elok ler. Ni semua angkara BAHANA result aku yang macam hampess je! Result da keluar walaupunn secara tak rasmi. Ade yang cakap result tuh tak betul lagi. Tapi bagi aku result tuh cukup menyesakkan dada.. Sampai naik semput den. Mana taknya, aku punya target da jatuh!! OMG!! huk huk huk

Semalam aku call mak aku.. eh.. eh silap2. mak aku yang call aku sebenarnya. Aku kan anak yang bertuah! hehehe
Dalam perbualan telefon tuh ade la aku selitkan pasal result aku. Dialog dia lebih kurang camni lorr..

aku: mak, adik da tau dah result exam..
mak: owhh da tau ka? dapat camana?
aku: hurmmm.. mak jangan marah tau kalau adik habaq..
mak: ha dapat berapa? banyak mana?
aku: dapat sikit je.. result adik jatuh la sem nih.. dapat 3.## je..huhuhu
mak: haii awat yang teruk nih? tak penah pon dapat kptusan camni sebelum nih.
aku: soklan dia susah la mak.. lecturer plak kedekut markah.. (salah lect la plak!! hihihi)
mak: sebab banyak sangat join aktiviti kot. pastuh pelajaran terabai. exam tak leh nak skor. bla.. bla.. bla.. bla..
aku: aduii bukan sebab tuh la mak. aktiviti tak banyak sangat masa kuliah. yang banyak time cuti sem je.. cam skang ni. tak kacau sangat pon masa study.
mak: abes tuh pasaipa? ni mesti rajin LENA nih..
aku: hehe.. mana ada la (cehh cover la plak! aduii camna la mak aku bley tau nih..kuang kuang kuang)
xpa la mak, sem depan dan lagi kot nak cover balik. xbanyak kredit sem depan. mak doakan adik ye..
mak: mak mana la yang tak nak doakan anak dia. setiap hari doa untuk anak2 mak nih.. (waa terharu aku!! sob3)

hurmm tu la serba sedikit perbualan aku ngan mak aku. tacing btol lah bila mak aku cakap macam tuh. tapi yang kantoinya mak aku bley plak cakap aku asyik tido! tapi memang btol pon sebab aku memang kaki tido..hihihi.. mak memang memahami anak mak.

tak pe la, aku da redha dengan apa yang aku dapat. Mungkin nih sebagai pengajaran kepada aku yang banyak memain. InsyaAllah, pasni aku akan bangkit semula dari kegagalan. Memang la kekadang jeles tengok kengkawan yang slalu je dapat skor dalam exam. sape yang tak nak dapat result yang cemerlang kan. Tak pe lah. bagi aku jatuh tak semestinya gagal. jatuh sekali aku akan bangkit berkali2.


doakan aku ye!

bye..

No comments: