Tuesday, November 30, 2010

.::pErLis PerMai LaGi mEmpErSonA : pArt GaMbar2 Best::.

Salam..
Hari ni tepat jam 7.50 pagi tadi aku telah selamat sampai ke UPM yang terchenta ni.. Kali ni aku balik naik train. Aku bukannya penah naik train lagi.. Kire ni kali kedua la aku naik ketapi. 1st time aku naik train minggu lepas masa balik dr KL Sentral.. Excited gak la mase mula2 naik tu.. Tak tido sepanjang jalan semata2 takut terlepas station..ahahahaha lawak2

Keretapi dari Arau lebih kurang pukul 7.20 petang.. Aku sampai kat KL Sentral pukul 5.30 pagi.. Punya la lama aku dalam keretapi tuh.. Naik lenguh pinggang aku.. Tapi nasib baik la ada cik Senah yang menemani aku. Dia ikut aku balik Perlis sebab dia xbalik Sarawak. So aku dengan baik hati mengajaknya kerumahku. kunun kawan mithali la nih..hihihihi

Aku balik rumah lebih kurang 8 hari la.. waaaaa kejap je!!sadisnyer Banyak pengalaman menarik sepanjang kat rumah. Memandangkan kawan aku si Senah tu tak penah datang Perlis, aku bawak la dia melawat beberapa tempat menarik di Perlis. Jom kite tengok ape yang menarik kat sana....

gamba dalam tren bersama cik Senah.. muke excited xpenah naik keretapi..ahaha

sampai je kat rumah terus buat Daging Bakar sebab kempunan nak makan!

ni selepas dibakar.. yummmy!!

kecur air liur tengok gamba nih.. nak makan lagi!!!

sedap dicicah bersama air asam.. mabless


part 1 : Gua Kelam

bergambar kenangan di depan pintu masuk ke Gua Kelam.. Kitorang tak dapat masuk ke dalam gua sebab masa ni diorang ade buat renovation dalam tuh.. Al-maklumlah baru lepas banjir besar. So, kena la repair ape yang rosak kat dalam tu.



aku bersama-anak sedara aku


tak dapat masuk dalam gua, depan gua pon jadilah asalkan dapat posing..hihihi


Bang Jat dengan anak2nya


Kak Cik yang asek mengomel jer!
(Kak Cik : yeay3 Kak Cik pi Buah Kelam!!
aku: bukan buah kelam laa, Gua Kelam la Kak cik oii..hihihi)


part 2 : Menara Pandang, Wang Kelian

on da way nak ke Menara Pandang di Wang Kelian


pemandangan daripada atas bukit.. Subhanallah cantiknya!
dari jauh nampak Empangan Timah Tasoh yang luas tu..


pemandangan semasa hari nak hujan


berat laa kak cik nih!!


aku suke gambar nih..


part 3 : Bendang belakang rumah aku






part 4 : Muzium Kota Kayang

bergambar di depan pintu muzium

apis dan kak cik






hurmm nak muntah aku upload gambar2 nih.. tengok la sampai muntah yek..
ni baru sikit je tempat2 yang sempat aku bawak si Senah tu.
Kalau korang berminat, jom ler g serbu negeri Perlis yang kecik tuh. Tapi walaupun kecik, best woo.. cehh pomot negeri sendiri plak..hihihi

ok lah g makan nih.. lapar2!! hihihi

bye!!

10 comments:

Riha NCL said...

setuju sgt. perlis mmg mempersona, mendamaikan. wpun kecik tapi sgt best. sbb tu kalo tgk movie skrg, byk yg amek perlis jd lokasi penggambaran.

ruby said...

riha : betul tu.. cerita jgn pandang belakang congkak ri2 belakon kat perlis la.. walaupun ade yang cakap xpenah tau pon perlis ada tapi tetap berbangga jadik anak perlis..
jom la melawat perlis kalau free :P

♥ Funna ♥ said...

wah!!!terliur nye tgk makanan tu..cam sedap je nmpak..

KimiCnoL said...

kat johor mmg xjumpe r sawah padi menghijau tue..hehe
JOM BACE ENTRY BARU
"1.Underground Nasyid??"

Lady Shana Sweet said...

hehhee... mkn KFC...

ruby said...

funna n kimi: meh la perlis.. baru la dapaat rasa smua nih..hihi

shana: da abes dah pon kepsi!

Ct SoLeHa said...

TERLIUR TGOK DAGING BAKAR..HEHE

Han Na Aisyah said...

wah...nak daging bakaq tu sikit.. Lazat je nampak :D
Tahun ni dapat rasa dua tiga suap je daging korban, tu pun belas ihsan kawan-kawan bawak dari kampung :D

sekamar rindu said...

salam..

gambar2 yang comel...

tapi teruja melihat daging bakar tu..ishh..terliur laa...

# follow ur blog..

afraliza said...

wahhh!!! bestnye ade bendang...pastu ade pondok kecik kat tgh2...teringin nak turun bendang (tahap gaban ni)...