Saturday, November 6, 2010

.::kHAbAr DaRi kAMpUNg::.

Malam tadi mak aku call dari kampung.. (mak aku gak yang call aku..betuah punya anak!)
Mak aku bagitau air dah surut kat umah aku 2.. Untuk pengetahuan korang, umah aku antara salah 1 rumah yang terkena banjir.. Biasa la kan, rumah aku kan dekat dgn Empangan Timah Tasoh.. Kalau orang lepaskan air daripada empangan 2 komfem2 lah umah aku masuk air..
Nak wat camne lagi dah.. Dah mmg situ kampung aku.. Redha je la..hhehe

Alhamdulillah smuanya semuanya selamat.. Kalau setakat perabot tenggelam kat umah aku 2 dah kire biasa la 2.. Rugi sket2 xpe la asalkan xde korban nyawa.. tapi.. ayam kat umah aku tu xtaw la ape cite dia..survive ke tak wallahualam..

Kat sini ade la sket gamba2 sepanjang banjir kat Perlis negeriku yang tercinta 2..


Pintu empangan Timah Tasoh
(Bayangkan la kalau pintu ni pecah..agak2 ape jadi?? Nauzubillah.. Tak terbayang aku. Gerun!!)


Jalan menghala ke rumah aku.. Rumah aku belakang rumah ni la..



Ni rumah jiran aku.. Rumah dia dah mcm ni.. Rumah aku kompem lagi teruk..


Da jadi cam rumah kat tepi Kola dah


waaa... bestnya!! Mau balik main air bah!!! huk3

Tadi ni gambar sekitar kampung aku.. Ni plak gambar2 banjir sekitar Perlis yang aku ambil hasil daripada orang tag aku kat facebook..hehe layan je lahh...


gambar di Kangar.. Masa ni kenderaan berat Raja di Jalan..haha
yang lain smua tenggelam dek air..


Bank pon tenggelam.. Agak2 duit dalam bank 2 kembang x? haha


Kawasan stesen bas ekspress..
kalau dah cenggini la keadaan dia..camano la den nak balik..bas pon xsampai sini..hish3


Balik naik sampan la kalau camni..cepat sket sampai rumah..

hurmm pape pon banjir kat Perlis da semakin surut.. Harap2 la hujan dah tak turun dalam masa terdekat ni.. Kalau tak ayaq naik balik laa..

Mungkin ni dugaan yang Allah bagi sebagai peringatan kepada kita semua.. Kepada yang menjadi mangsa banjir diucapkan takziah dan semoga bersabar termasuk la keluarga aku sama..
Kepada yang tak kena banjir tu sama2 la ringankan tangan hulurkan beban..

Apa yang pasti, banjir @ bah kali ni merupakan yang paling teruk berbanding tahun 2005 dulu..

No comments: