Sunday, December 18, 2011

ALKISAH AKU DAN MOTOR

Assalamualaikum..

Alhamdulillah hari ni aku selesai bentang projek ilmiah tahun akhir. Perasaan lepas bentang tu memang sangat BEST! Aku rase sangat konfiden dan asyik tersenyum jer sampaikan ade my floormate tegur kenapa muka aku berseri-seri je rini. See? Aku ni kalau hepi memang tak dapat nak sembunyikan kegembiraan aku tu tapi lain pulak kalau aku sedih. Pandai jer aku cover. Saje menghepikan diri. Orang selalu nampak aku gumbira je walhal dalam hati sape tau kan =P

Sape nak tau tips camne nak cover kesedihan, boleh laa tanya aku k. Hahahaha bajet pakar la teww!

Ok, berbalik kepada cerita asal.. Hari ni aku dapat satu pengalaman yang tak boleh blah betul. Yang boleh menggetarkan jantung dan pernafasan ku. Cewaahh..

Kisahnya begini.. Hari ni kan aku ade presentation untuk FYP aku. Aku kena sesi petang. Pukul 2.30 camtu. Group aku je lambat present. Kosmate aku yang lain semua kena sesi pagi. Aku, ima, amad n yee nak je kena petang. So, aku pon keluar la g fakulti lepas zohor lebih kurang pukul 1.45 pm. Nak g awal la kunun-kununnye.. Tapi sebelum g fakulti tu, aku nak g petronas dulu. Mau isi minyak moto. Aku dengan konfidennya merempit la sorang-sorang. Nak rushing la katakan. 

Elok je tengah jalan, moto aku sentap-sentap dah. Ahh sudah ape kena la pulak ngan moto aku nih. Alamak, takkan minyak habis kot. Sekali memang moto aku benti terus. Aku bukak check, memang minyak HABISS ! Hampeh betul. Cuak mase tu memang tak dapat aku explain camne. Mana nak present japg. Dugaan datang la pulak. Abes terbang idea-idea aku. 


Nasib baik la beberapa orang kosmate aku lalu nak balik kolej. So, dorang la yang membantu aku. Hantar aku g fakulti. Mase tu jugak, aku call Kak Aza, kosmate aku untuk tolong belikan minyak. Dia datang sebagai hero membawa aku ke stesen minyak. 

Lepas tu, moto aku dapat bergerak macam biasa. Alhamdulillah, aku sempat g present. Aku sampai fakulti memang tepat-tepat pukul 2.30pm. Tercungap-cungap aku. Dan aku dapat present dengan jayanya. Penilai pulak sporting abes. 

Aku terfikir, di saat-saat aku nerves, Allah datangkan ujian untuk uji aku dan akhirnya dia datangkan nikmat dengan memudahkan perjalanan presentation aku. Syukur ya Allah.. Benar la setiap apa yang berlaku tu pasti ade hikmah. 

Moral of the story, lain kali kalau nak naik moto, check minyak dulu. Isi minyak sebelum mati. Ni tak, aku main redah naik je. Skang baru padan muka aku. HAMBEKK KAU ruby! Sabor je laa  ^__^


1 comment:

Razil Tahir said...

Alhamdulillah...
ujian tue Allah beri pasti ada himahnya... :)
nice story! XD